Kalendar Dcomey

Saturday, April 23, 2011

Bila SI SUAMI mengidam...

Alhamdulillah…setelah sekian lama menanti permata akhirnya Allah anugerahkan juga…Haaaa….jgn x tau ye korang! X semua alahan @ mengidam ni hanya utk si isteri saja ya…tapi kaum suami pun ada yg x terlepas dari turut merasa semua tu. Tp…kaum suami ni klau alah @ mengidam je diorang punya tahap tu lebih dasyat dari isteri tau…sabor je laHantu kak limah balik umah (Dapatkan VCDnya sekarang)

Opppsss! Yg aku nk kabo kan nih bukannya cite yg jadi kt aku @ somi aku tp pengalaman our fren kt sini…saje kasi gempak sikit. Me & hubby…rezekinya belum diberi lagi…Insyaallah moga2 cepat la baby ummi & abi datang ya.
Amin

Ce cite! Ce cite!
Alkisahnya si en man & iza (alaaa…yg entry sblm ni kisah jiran tetangga tu)…diorang ni dh 4 tahun kawin tp ni baru merasai saat2 manis ni. Dah masuk 2 bulan lebih dh kandungan dia…Alhamdulillah semuanya sihat.

Pagi sabtu tu…pas siap2 makan peknga dgn Nescafe…aku dgn hubby nk kuar beli barang dapo. Kt paking…jumpa la si iza & en man. Ajak kitorang join gi Satok…ok on! Tp sblm gi Satok kena gi lepas ngidam dulu…ooooo. Rupanya en man ngidam nk mkn breakfast Mcdonals kt epot Kuching dh 2 minggu dah…seeee…kn aku dh aku ckp…ngidam diorang ni dasyat kn?! Lepas dpt mkn baru la ilang ngidam dia tu..hikhik.Dh mkn…loya & mabuk pulak en man tu smpai x leh nk drive dh…hehehe

Pas mkn Mcd tu baru gerak p Satok. Tau diorang nk beli apa? Beli barang2 nk buat laksa…mmg hantu laksa diorang ni & termasuk la kami…hikhik.ada cite lagi ni dgn ngidam.
2 hari sebelum tu en man ada cakap dgn hubby aku…katanya si isteri dia ni tringin nk mkn laksa tp nak aku yg buat.hmmmm…aku ok jer nk buat laksa ni lgpun dh org tgh ngidam kn.tapi…bila nk gi beli barang kt Satok tu baru la aku tau…yg ngidam teruk nk mkn laksa aku buat tu rupanya si suami….sabor je la.

Taraaa…..siap dh my laksa! 

 my laksa "SimBaru:

 Bahan-bahan taburan

 Laksa halus dari Matang

 Pengidap darah rendah spt sy...SILA MAKAN BANYAK TELUR MERAH ya!

 Cahaya KENIKMATAN kuah laksa...

 Nape pelik jer nama laksa aku ni?....

Ce cite! Ce cite!
Aku buat laksa dgn my hubby jer…dia tukang rasa & potong sayur. Kami kn sekampung jer.Hubby kn org SIMpang Tiga….and…me org Sg BARU. Tu yg jadi laksa SIM+BARU = SIMBARU
oooo…gitu citenya!
Resepi mik dari entry sblm ni ya...click kt sini

Tamu2 yg mai mkn hari tu….en man & iza (yg ngidam tu) + Zam (wife dia balik bersalin kt kg) + Jamal (wife jauh kt kg juga). Alhamdulillah…komen2 dr diorang yg mengembangkan lobang idong semuanya…
lupa plak nk mik gmbar diorang!

Sesambil layan Hantu Kak Limah…abis seperiuk besaaaar laksa..huhuuh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...