Kalendar Dcomey

Friday, May 29, 2015

Trip bonda-bonda

Assalamualaikum

Alhamdulillah...di kesempatan balik kg jaga mak yang baru lepas operate mata, sempat lagi plan trip bercuti dalam menjaga mak ke Terengganu lagi.

Dah 10 hari aku balik kg tinggalkan Incik Chenta Hati keseorangan di Jerteh nu...jadi hajat balik sekejap menjenguk rumahtangga termakbul juga.

Balik drive sendiri si my silver myvi ku bersama my bonda, adik bongsu - jiah & mak mertua ku.


Ini mak mertua saya!

Hajat di hati mak mertua bawa bekal nak berkelah kat atas puncak Titiwangsa...tapi tak dapat ditunaikan hajat tu sebabnya manusia terlalu ramai. Last-last berkelah kat Petronas Jeli ja la...

Alhamdulillah perjalanan lancar ja dengan kelajuan 80km/jam sambil layan kona. Hehhehe...selalu kalau balik dengan incik somi dalam 4 1/2 jam ja masa di ambil, tapi ni aku yang berhemah ni koi 9 lebih bertolak dari kg..koi 3 petang baru sampai jerteh. Kau rasa?

Biar lambat asalkan selamat kan...dapat dah jumpa wajah kesayangan hamba. Hihi...

Makan malam kami dah rancang dah nak bawa semua pi makan nasi kerabu golok kat Kota Bharu tu.


Aku... seharusnya lah selfie bajet comel dulu walau hakikatnya ahkak memang comel pun. Hahahha.... lama dah tak kena tudung bawal kanggaro 5 hinggit ni.


Dah siap berbedak lipstik semua...keluar bilik tengok mak pun pakai baju yang sama juga. Wahhh....anak beranak boria la malam ni!


Beli kedai yang sama...pilihan mata pun juga sama. Bezanya cuma hanya pada warna. Memang kami suka pakai baju yang sama...saya sayang mak saya!


Alhamdulillah dapat juga bawa mak, mak mertua dan adik kena nasi kerabu golok kat sini. Cuma frust ja sikit sebab malam ni takda plak daging bakar dan solok lada yang sedap itu..

Apapun...kenyang perut senang nak tarik selimut nanti.

Selamat malam!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...