Kalendar Dcomey

Sunday, March 22, 2015

BHH 7313....Sialan!

Sorry...entry untu 18SG

22 Mac 2015
Lokasi : KM 55 Alor Setar - Butterworth, Taman Ria Sg Petani
Jam : 12.30 tengahari

Memang benar kata bidalan...malang tidak berbau! Pertama kali my mr silver accident. Badigol soòd punya angkara..berderat-deret keluarga perodua menjadi mangsa.

Alkisahnya...

Kami laki bini nak ke pekan Sg Petani, lepas Lot 88 tu ada lampu isyarat. Kami di lorong tengah sewajibnya lah nak pi terus kan dan badigol soòd depan kami ni pun di lorong sama juga tapi....dalam kelajuan lampu hijau boleh plak dia brenti tiba-tiba di laluan lurus! Kau rasa??

Sebab....dia boleh bagi ayat bangang tahap dewa, lampu merah di sebelah kanan tu. Ngoknya la weh! Lampu merah kanan dengan tanda anak panah lagi untuk laluan belok kanan...


Maka dengan brek kecemasan...sehabis-habisnya lah encik chenta hati yang memandu brek. Nasib baik keta kami tak menghentam keta dia...tapi dengan keadaan tu, kami lah pulak kena hendam dari belakang dengan si viva hitam dan dia pulak di hentam lagi dari belakang dengan si viva silver. Adoii!

Badigol soòd depan kami...yang sikit pun takdak rasa bersalah dengan perbuatan dia, turun keta tengok keta dia..boleh kata keta dia takda apa-apa pastu blah camtu ja! Sial lahh!

Sorry la ya! Ayat-ayat tahap dewa dah keluar...


Cedera sudah my mr silver..huawaa. Tapi apa pun sangat bersyukur sebab aku dengan suami tak cedera apa-apa. Pemandu-pemandu yang terlibat sama pun takda cedera. Cuma aku ja la trauma seharian sebabnya ni kemalangan pertama aku....tak mau dah!


Kereta viva di belakang kami..kesian abang ni, kemek habis depan belakang keta dia. Nasib baik dia tak salahkan kami sebab kebodohan pemandu depan kami.


Kereta mangsa ke-3...uncle ni pun nasib baik juga memahami keadaan sebenar. Tapi malang pada dia sebab dia juga akhirnya yang kena saman RM300. Sorry sangat-sangat uncle...but he cool!

Note : Kepada pemandu kereta BHH 7313..kalau tak tahu undang-undang, rasanya lebih selamat dok ja diam-diam kat umah!

Bila aku viralkan kes ni kat FB aku...tak sangka ada yang tampil gitau hari yang sama juga cuma masa lewat sikit dari kejadian kami, kereta yang sama juga hampir-hamoir menyebabkan orang lain kemalangan juga di lokasi berdekatan... wth!

Malam hari..kena lah kami balik butterworth dengan keta kemek tu. Esok lusa kena buat urusan kat balai lagi!


Sakitnya tuh di sini...di dalam hati!


Takdak mood dah kami nak layan nasi kandar malam ni.. beli nasi lemak ja masa otw balik hotel tadi. Huhu....alhamdulillah


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...