Kalendar Dcomey

Friday, August 24, 2012

Rumpai laut

Assalamualaikum

Sihat ke semua? Minta-minta sihat la hendaknya walaupun ada yang keragaman perut di musim ketupat rendang ni kan. Saya mood raya dah berkurang sebab mood terlebih kepada mood balik kampung.

Hooo hooo hoooo balik kampung!

Dah berbaki berapa hari jer lagi. Tak sabarnya rasa di hati ni...namun di sebalik gembira melampau terselit juga kesedihan sebab nak tinggalkan chenta hati kesorangan di kudat ni. Moga cepat lah masa berlalu untuk kita kembali bersama semula...muah! muah!


Tapi...sebelum saya berangkat balik ke kg, sempat saya merasa makan rumpai laut ni. Ya Allah...bestnya saya! Terima kasih kepada Kak Nur isteri kepada Sjn Fazli yang bersusah payah buat kerabu ni dan hantarkan sampai ke depan pintu rumah saya.


Kak Nur ni adalah salah sorang rakan seangkatan (TUDM) kami yang di posting dari Kuching ke Kudat. Tu jer lah kawan yang saya ada kat Kudat ni. Pegi beraya hari tu harap pegi rumah diorang jer la.


Pertama kali saya makan rumpai laut ni. Sedap rupanya rasa rumpai laut ni bila dah di jadikan kerabu camni. Terasa muda 2 hari tau bila makan rumpai laut ni. Jangan tak tahu yer...rumpai laut ni kaya dengan kologen yang baik untuk badan.


Terima kasih yang tak terhingga buat Kak Nur. Nanti saya belajar buat kerabu rumpai laut ni dan tempek resepi kat sini okey!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...