Kalendar Dcomey

Sunday, July 29, 2012

Berempat pula...Iftar hari ke-7

Assalamualaikum

Apa khabar kawan-kawan saya hari ni? Sihat? Kalau ada yang tak berapa sihat tu saya doakan moga-moga cepat sihat ya. Alhamdulillah hari ni dah hari ke-9 dah kita umat Islam menunaikan ibadah puasa. 

Alhamdulillah juga penyakit sakit belakang dan pinggang yang saya alami sejak dari hari pertama berpuasa dah pun lega dan sihat. Saya dah boleh mengeliat sesuka hati dah..Alhamdulillah...

Dah 2 hari saya tak update entry saya. Sibuk buat apa pun saya tak tahu lah. Nak kata sibuk sangat menguruskan suami..tak juga. Dia pandai jer pakai baju sendiri. Tu belum ada baby lagi..heheh

Nasi putih + Kurma + Kari rusa + Sayur sawi pasta + Ikan rebus + Air asam + Sambal belacan + Ulam + Ikan pari bakar (Kawan hubby beli) + Air Oren + Air teh bunga 

Hari ke-7 berbuka hari tu hubby ajak kawan-kawan dia - Muaz & Tom berbuka puasa kat rumah. Selalu berbuka berdua jer...kali ni berbuka berempat pula. Saya memang suka sangat berbuka ramai-ramai ni. Makan nasi pun lajak jer (sampai tak cukup). Kawan-kawan dia pun bujang merantau jadi mesti rindu nak makan berbuka macam kat rumah kan.

Saya masak simple-simple jer untuk kami berempat...

 Kari rusa yang menjadi kesukaan tetamu

 Ikan rebus + air asam tomato yang sememangnya menjadi kesukaan saya sangat-sangat dan mengakibatkan makan nasi bertambah-tambah. Tekak saya ni tekak orang kampung...

Dok pulun ikan rebus sampai lupa ulam kegemaran saya juga ni..huhu

Alhamdulillah...walaupun berbuka dengan masakan yang simple-simple jer tapi tetamu kami dapat menghilangkan rindu masakan kampung. Kawan hubby cakap - "puas makan masakan semenanjung"

Tapi saya mohon maaf sangat-sangat pada hubby dan kawan-kawan dia sebab makan nasi tak sempat nak bertambah 2-3 kali nasi dah habis! Hubby lah cakap letak nasi 2 1/2 pot jer...huhuhu

Ampun!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...