Kalendar Dcomey

Friday, July 27, 2012

Iftar hari ke-6

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke-7 kita umat islam berpuasa. Syukur sampai ke hari ini saya masih berpuasa penuh walaupun dalam kesihatan yang tak berapa baik. Sakit pinggang dan belakang dari hari pertama puasa lagi. Tak tahu lah mana yang tak kena dengan tulang belakang ni...

Ya Allah sembuhkan lah segala penyakit yang ada dalam tubuh badan ku ini. Amin...

Seperti hari-hari biasa lah...juadah berbuka kami simple-simple jer. Cukup sekadar mengenyangkan perut kami berdua. Syukur alhamdulillah...


 Masakan air tangan saya hanyalah ikan tongkol masak lemak cili padi, sambal belacan, telur mata dan ikan goreng. Tu jer...

Saya tetap juga nak ngajak somi pegi bazar ramadhan walaupun tak tahu apa yang nak di beli. Tapi terbeli juga karipap yang sungguh tebal kulitnya dan liat, air teh bunga dan cendol. Cendol agak memuaskan tekak saya. Somi dah pesan seperti biasa...jangan nak komplen apa saja makanan yang di beli kat bazar ramadhan tu..Tapi saya tak mampu nak kawal diri. Ya Allah...ampunkan hambaMu ini.

Ikan tongkol yang banyak hari dah simpan dalam peti sejuk maka jadi lah masal lemak cili padi. Masak semalam agak terkurang garam sikit tapi tak pa...somi cakap puasa memang tak boleh rasa. Terkurang takpe  sebab boleh di tambah kemudian tapi jangan terlebih garam jer.

Hari ni nak masak lebih sikit sebab somi jemput dua orang kawan tempat keja dia berbuka puasa kat rumah. Moga-moga sedap lah masakan saya hari ni. Amin


2 comments:

Sash said...

Ya Allah Along, sakit kita adelah sama. Tasha pon dah on and off sakit belakang, muscles pain bagai. Tak tau pasal ape. Angin kot? Moga cepat sembuh lah kan :)

ItaComey said...

Thanks Sash..sakit nk bt keja pun ssh kn.Moga u pun cpt sihat ya Sash

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...