Kalendar Dcomey

Monday, May 28, 2012

Hatiku Tersentuh...

Alhamdulillah sampai saat ini aku masih bernafas di bumi ALLAH s.w.t dengan segala nikmat yang dilimpahkan.

Aku bersyukur padaMU ya ALLAH 

Kadang-kadang kita akan merasa kita lah hamba ALLAH yang paling susah menghadapi hidup ni TAPI kita lupa ada lagi hambaNYA yang lebih susah dari kita sebenarnya

Hatiku disentap semalam tatkala sorang kenalan ku Kobis Bunga post kat FB dia tentang realiti kehidupan seseorang. 
Begini kisahnya...
 Sedih kan dengan mamat tu. Bayangkan kalau kita dalam kesusahan tu yang hanya mampu beli nasi dan berkuahkan kari jer...

Realiti kehidupan yang mengingatkan kembali aku satu peristiwa yang ku hadapi satu masa dulu...
 Aku besarkan sikit saiz komen kisah ku untuk lebih memberi kesan kepada korang membaca entry ni

"Kobis Bunga sya pun pernah mghadapi keadaan tu. Masa trun keta nk ke kedai mkn hamba allah ni dok mundar-mandir kt kdai dgn keadaan yg mcm lapaq. sya nk mkn pun mmg xde feel sbb sedih tgk keadaan dia cmtu.dgn naluri kemanusiaan yg ada sya tapaukan nasi grg + ketam + telur + teh o ais bagi dia. masa bgi kt dia tu muka dia mmg kesian smbil dia kesat airmata ucp syukur n trima kasih. sya mmg dh berjurai2 dh airmata kluar. Bila dh balik opis br trpikir time bg food kt dia mmg keadaan dia agak srabut TAPI kuku dia cukup bersih.Baru lah trpikir ntah2 dia ni polis mnyamar ke..tp xpa la niatku ikhlas..."
Tapi kalau betul dia hanya seorang penyamar yang sedang menjalankan tugasnya, memang aku tabik spring la kat dia sebab dia berjaya lakonkan watak 'hidup' yang berjaya menyentuh hati keras ku ini...
 

"akak mmg mudah trsentuh dgn mende2 cmtu..tgk wrga2 emas masih bekerja teruk pun bleh menitik airmata dah...anugerah ALLAH dgn perasaan cmtu yg ckup menginsafkan diri"


Syukur aku masih ada perasaan simpati dan perikemanusiaan tu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...