Kalendar Dcomey

Thursday, August 13, 2015

Sri Manja Boutique Hotel, Kuantan Pahang

Assalamualaikum

Turun Bukit Tinggi , perjalanan kami terus menuju ke Kuantan, Pahang. Tak bercadang nk bermalam di Bukit Tinggi pun untuk kali ni. Mybe next time kami kembali lagi ke Bukit Tinggi untuk suasana malam di sana....inshaallah. Incik somi pun ada bunyi dah tu.. "nanti kita mai lagi Bukit Tinggi". Yessss!


Sebelum sampai Kuantan, kami singgah isi perut kat RnR. Dah alang-alang di negeri Pahang yang terkenal dengan ikan patin, jadi aku makan nasi dengan ikan patin.


Pilihan tekak kami laki bini di petang itu...


Aku dengan pilihan ikan patin masak tempoyak. Agak sedap juga masakan dia tapi pedas la sikit.

Selesai makan terus ke Bandar Indera mahkota ja sebab nak stay kat hotel yang dekat-dekat dengan rumah kawan lama sekolah menengah kami. Bercadang nak pi rumah dia dulu esoknya sebelum balik ke Terengganu.

Hasil dari cadangan Kak Chik si sahabat lama tu...kami stay kat Sri Manja Boutique Hotel.


Sri Manja Boutique Hotel
B2-B34, Jalan IM7/1
Bandar Indera Mahkota
25200 Kuantan, Pahang

Tel : 09-571 6222

Call tanya kekosongan bilik pun masa dalam perjalanan turun dari Bukit Tinggi dah. Bilik yang tinggal hanya Japanese Queen saja. Boleh ja la dari takdak kan...


Gambar bilik ala-ala jepun dari website hotel.

Buka ja pintu, aku nampak meja jepun ja dan mula la cakap kat incik somi...kita tidur atas lantai ja la malam ni sebab orang jepun tidur atas lantai. Hahha...


Langkah masuk bilik baru nampak tilam dan bantal tanpa katil. Ooo...gini rupanya konsep jepun depa.


Meja jepun yang kena dengan konsep bilik. Boleh feeling-feeling duduk bersimpuh ayu gitu!

Bilik air dah moden dan takdak rupa konsep jepun sangat kot! Biar takdak sangat konsep bilik air jepun...janji bilik air nya bersih.



Bilik air jepun yang sebetulnya macamana pun aku tak tau sebab bukannya pernah aku ke Jepun pun kan! Aku membayangkan konsep kayu atau buluh... konon-konon ada tab mandi kayu macam cerita Osyin dulu-dulu tu.


Ada kemudahan cerek air panas, air mineral dan kopi ok la tu kan.


Tengah-tengah malam boleh bangun bancuh air kopi. Ada kemudahan wifi juga tapi hampehh je line dia! Macam anak siput ja jalan dia...


TV kalau saiz besar sikit baru cun! Ni kecil dan agak jauh dari tilam maka puas la aku nak teropong walau bermata empat. Besar aircond tu lagi kot...hehhe


Masing-masing badan keletihan teruk, berehat ja la dalam bilik. Incik somi paling letih dia memandu jauh dan sebelum tertidur dia dah pesan juga kalau lapar tengah malam kejutkan dia...boleh dia bawa keluar makan kedai dekat-dekat hotel ni, tapi kesian tengok dia keletihan aku makan roti dengan kopi kemaman pun syukur alhamdulillah kenyang.

Awal pagi lagi dah bangun sebab perut dah berbunyi k-pop dah minta di isi.


Tapi dalam lapar-lapar pun sempat lagi nak posing kat jalan-jalan balkoni hotel ni. Macam best ja...


Feeling-feeling princess di pagi hari! Hahaha....


Ada ka princess comey terlajak camni? Ada kot...tu dalam cerita shrek tu. Hahaha!

Okey jom turun cafe sarapan pagi.

Menu sarapan hotel yang 4 bintang memang sangat harapkan best, menarik dan sedap tapi....



Menu biasa-biasa ja seperti hotel-hotel lain juga. Tak banyak pilihan pun. Rupa dah ada tapi perisanya agak kurengg pada aku. Alhamdulillah...makan kenyang juga.

Sambung tidoq sat...satgi nak check-out pi umah Kak Chik plak!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...