Kalendar Dcomey

Friday, November 16, 2012

Lapis Cheezy Sunquick

Assalamualaikum

Langsaikan hutang lagi untuk sorang kawan FB saya - Rosalina Burhan. Kali ni nak kongsi resepi lapis cheezy pula.



Resepi ni saya dapat dari sorang kakak masa menetap di Kuching dulu - Kak Rosni isterinya CP Mat Noor. Makan masa dia buat raya dulu...sedap sangat! Jadi...saya klau makan yang sedap-sedap ni harus lah minta resepi. Dah posting balik Subang dah diorang ni...kami jer masih bertapa di Kudat ni. Huhuhu...



Ok ni resepinya ya...tapi saya dah derhaka kan sikit yer.

LAPIS CHEEZY
Resepi : Kak Rosni
Oleh : ItaComey

Bahan-bahan :

500gm cream cheese - saya guna brand tatura
250gm mentega
1 tin kecil susu pekat
4 bungkus biskut cheese - boleh gantikan dengan biskut merrie

bahan yang saya tambahkan :
Jus oren sunquick
Air suam 

Cara :
Putarkan mentega, cream cheese & susu hingga sebati
Susunkan biskut cheese dlm Loyang 4 segi - saya bancuhkan sedikit jus oren dengan air suam dan celup biskut kedalam jus oren bancuhan tadi dan susun dalam bekas kecil-kecil (senang nak makan..hehehe)
 Lapis biskut dgn adunan cheese berselang seli hingga habis. - saya susun adunan cheese dulu kemudian biskut...cheese...kemudian titik kan sedikit jus oren sunquick pekat
Sejukkan dlm peti ais

Ada juga yang saya campurkan dengan choc chip. Boleh saja jika mahu di lapis selang seli bersama jem buah atau apa saja kesukaan anda. Kita yang buat dia idok!!

Selamat mencuba!

2 comments:

norlieharumaini said...

sedap ni makan sejuk sejuk..

Ita Comey said...

yaaa...mmg sedap sgt di makan sejuk2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...