Kalendar Dcomey

Friday, August 10, 2012

Pasta Telur

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah masuk hari ke-21 dah umat islam di Malaysia berpuasa hari ni.
Saya masih lagi dalam mood berbuka kesunyian lagi hari ni...Apakan daya tugasnya pada negara.


Jadi menu sorang-sorang untuk saya hari ni simple jer lah...Pasta goreng telur + air laici nata de coco. Alhamdulillah...kenyang sudah.


Dah takde idea dah nak masak apa jadi campak-campak jer lah... Buat kawan-kawan saya yang nak try masak campak-campak camni juga, ni saya share resepi ya!

PASTA TELUR
Oleh : ItaComey

Bahan-bahan:
Pasta - sebarang jenis pasta
Isi ayam - potong kecil
Bawang putih
Lobak merah
Telur
Daun ketumbar
Tomato
Minyak untuk menumis
Garam
Air

Buat begini :

  1. Panaskan minyak dan tumis bawang putih hingga naik bau
  2. Masukkan isi ayam dan goreng hingga keperangan. Kemudian masukkan air dan masak hingga mendidih
  3. Masukkan pasta dan masak hingga pasta menjadi kembang
  4. Setelah pasta kembang, masukkan tomato + garam + ketumbar + telur. Kacau hingga sebati
  5. Siap!
Senag jer kan pasta campak-campak versi saya ni..heheh



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...