Kalendar Dcomey

Monday, August 6, 2012

Mee Kari lagi...

Assalamualaikum
Selamat menyambut NUZUL QURAN buat semua kawan-kawan saya. Kepada yang bercuti tu selamat bercuti tapi kepada yang berkerja pula...selamat berkerja dengan penuh dedikasi.


Semalam berbuka puasa apa ya korang? Saya dengan suami semalam berbuka dengan mee kari jer. Alhamdulillah cukup mengenyangkan kami tapi seperti biasa lah suami saya walaupun dah makan mee atau laksa..nasi wajib ada juga. Katanya perut cam tak lengkap jer kalau tak masuk nasi..hehe


Juadah berbuka di hari ke-16 kami : mee kari tulang payau + air bandung laici selasih + kurma + nasi putih buat suami saya + nak makan ikan kering jer dia.
Senang saya menjaga suami saya nih...Alhamdulillah walaupun makan nasi berlaukkan ikan kering jer dia bertambah-tambah nasi.


Air sirap bandung laci selasih yang betul-betul membuatkan saya tergugat. Terasa lambat jer waktu berbuka bila dok tengok air ni. Allahu akbar!

AIR SIRAP BANDUNG LAICI SELASIH
Oleh : ItaComey@http://dcomey.blogspot.com

Bahan-bahan :
Biji selasih
Air panas
Air sejuk
Sirap rose
Air Gula
Susu pekat
Ais kiub
Nata de coco perisa laici

Cara-cara :
Rendam biji selasih dengan sedikit air panas dan di biarkan hingga kembang
Kemudian masukkan sedikit air gula, sirap rose, air sejuk, susu pekat, nata de coco dan ais kiub
Sedia untuk di hidangkan

SELAMAT MENCUBA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...