Kalendar Dcomey

Tuesday, July 17, 2012

Akhirnya....

Dah tak lama dah nak menjelang puasa. Hari ni kira hari Selasa terakhir sebelum puasa untuk membeli barang-barang keperluan sepanjang Ramadhan nanti.
Macam lah sepanjang puasa nanti saya nak berkurung kat dalam rumah jer kan...Alasan kukuh untuk saya membeli banyak barang-barang dapur. Tapi...tak membeli banyak pun...Beli cukup-cukup jer!

Seperti biasa lah...tumpuan hari selasa adalah di Pasar Tamu Tomborungus.
Selesai jer membeli bahan-bahan mentah, kami jalan-jalan kat ruangan pasar jual makanan pula. Hari ni chenta hati saya kata nak belanja saya makan sesuatu. Hmmm...apakah itu?? Saya biar jer dia pegi cari "sesuatu" itu sedangkan saya mencari selera tekak yang dah lama saya ingin kan kat pasar tu...

Saya mencari cheese cake...Maka dapat lah sepotong yang besar dengan harga RM 1.50 ni

Membayangkan...sedap lah dapat makan cheese cake yang besar ni. Sebab kalau besar camni mesti kaya dengan cheese dan puas makan. Tapi....owh!!! Kecewanya saya...

Bukan cheese cake yang saya dapat...tapi kek span yang di salut nipis dengan cheese jer. Memang tak puas hati betul la! Awal-awal lagi chenta hati kata...dah makan nanti mesti banyak jer komen saya. Ya memang betul!!! Macam-macam saya komen pasal cheese cake ni...Tak sukanya! Lepas ni tak kan beli lagi dah....
Dah tak nak cite laggi pasal cheese cake yang menyakitkan jiwa tu!!

Okey...berbalik pada chenta hati saya pula yang katanya nak beli "sesuatu" untuk saya tu....
Taraaaaa!!!! Ini lah dia "sesuatu" yang dia belikan untuk saya tu.

Makanan tradisional orang Sabah - Bajau yang pernah somi saya makan kat Pulau Banggi hari tu. Cite hari tu dah tempek dah kat SINI.

PUTU
1 batang putu - RM 1.00 (beli 2 batang maka 2 hinggit lah)
Ikan bakar - RM 4.00
Sos kicap - FREE

Sebelum ni dengar dia cite jer camna rasa kuih ni, jadi hari ni saya dah rasa dan dah boleh cite dah kat korang camne rasa putu ni.
Putu ni di buat dari ubi kayu jadi bagi saya rasanya cam bengkang ubi kayu jer lah dan dia memang tawar. Cara makannya...cubit sikit putu kemudian siram sos kicap yang rasanya masam + masin tu atas ikan bakar yang di bakar tawar jer dan cubit lah isi ikan tu sikit...pastu makan!

Tapi memang kenyang lah kena sebatang putu dan akibatnya lepas makan cepat jer masuk tido.
(^_^)

Lepas ni kalau orang tanya saya camne rasa putu ni...maka saya dah tahu lah nak cite.

Komen tekak saya : Boleh lah!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...