Kalendar Dcomey

Monday, June 4, 2012

Info sukatan

Aku bermurah hati untuk kongsi dengan semua orang apa yang aku dapat hasil jelajahan daari intenet. Kadang-kadang bila aku masukkan resepi dalam FB / blog pasti ada kawan-kawan yang bertanya padaku sukatan untuk tukaran. 

Kebanyakkan resepi aku banyak guna penimbang sbb bagi aku lebih tepat. 

Biasa-biasa jer penimbang ku tapi cukup berguna.

Tapi aku faham...macam aku dulu-dulu juga masa mula nak masuk dunia masak-memasak ni. Semua aku sukat pakai cawan jer...masa tu mana la nak ada penimbang lagi dan tak pernah terfikir oleh minda kecil ku untuk berkecimbung dalam dunia ni...

Ni haaa...cawan nescafe yang menjadi barang utama untuk aku sukat dalam cawan

So apa yang aku nak kongsi ni bukan kisah cawan nescafe ni tapi kisah sukatan tepat yang aku dapat dari hasil godek-godek kat google tu and now better berkongsi dengan orang lain...Tak salah dan takkan ku rugi apa-apa pun kan...


Lepas ni sukat betul-betul ya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...