Kalendar Dcomey

Tuesday, June 12, 2012

Ayam Panggang Simple

Masak simple-simple jer hari ni....Walaupun dalam kesihatan low blood yg kejap ok kejap x ok ni sempat gak siapkn lunch sambal ikan bilis + ayam panggang simple ni...

 Seketul peha ayam jer tapi dah cukup banyak untuk kami berdua...alhamdulillah

Dari semalam lagi keadaan sakit camni. Beria-ria tunggu melepak depan tv sbb nak tengok Masterchef Celebriti tiba-tiba nak bangun dari tempat duduk jer dah jatuh balik nak pitam. En somi kat dapur...dia x sedar pun kegagalan aku untuk berdiri pada masa tu. Bila dah sedar je aku jatuh terus di suruh masuk bilik tido jer. Dah.. x yah nak degil nunggu Masterchef tu haa! 

Tatkala aku berkeadaan camtu semalam...dia nak ngadap tv sorang-sorang pun x senang. Kejap-kejap jenguk aku kat dalam bilik. Ya lahh...takut aku pengsan dalam tido plak (^_^). Tima kasih untuk jagaaan penuh kasih sayang kamu pada saya ya wahai en asben...muah!

Cinta hati dah pesan sebelum dia pegi keja tadi...x yah nak wat keja berat-berat dan kalau x sihat x yah masak pun xpe hari ni. Owhhh...x sampai hati pula kalau x jenguk dapur tu sehari. Tu yang masak simple-simple jer. Alaaaa...Panggang ayam dlm oven jer...pe de hal?!

Ni style simple aku perap ayam...

AYAM PANGGANG SIMPLE
Bahan - bahan :
Beberapa ketul ayam
Sos cili
Sos tomato
Susu pekat manis
Lada hitam kisar
Secubit garam

Buat camni :
- Cucuk ayam dengan garfu supaya bahan serapan cepat menyerap
- Gaulkan semua bahan dengan ayam tadi dan perapkan dalam 10 minit
- Bakar sampai masak

Senang jer kan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...