Kalendar Dcomey

Wednesday, May 4, 2011

Spaghetti manja

Ohhh...bahagianya dalam hati
Bila suamiku masak lagi!

Tekak aku sejak akhir2 ni mmg terlalu mengada2 dlm pemakanan. Alhamdulillah suami x byk merengek bila aku ngada2 cmni..ni yg BEST ni!

Di mlm hari yg romantis...asyik ayat tu jer...tiba2 si suami tawarkan diri nk masak spegetti utk isterinya...waaa!! mn mungkin aku menolak tawaran itu sbb selama aku mkn spagetti air tgn suamiku...xde lagi spagetti yg sedap camtu tau!

 mr chef @ my hubby

 nengok kuah dia jer pun dh meleleh air liuq ni...

 sepinggan hidangan spagetti utk si isteri...tq bang!

 semangkuk kuah utk ku habiskan..hahaha

 mmg TERBAIK la!

tima kasih byk2 wahai suamiku...muahh

Buat sesapa yang nak try buat spagetthi cara somi ku ni...ni aku ada letakkan resepi dia ya!
 Puas merayu manja la nk dpt...hikhik

SPAGHETTI MANJA
Nota : Respi ni utk 2 org ja tp klau nk byk pndai2 tmbah la bhn dia ya!

Bahan:
Spagetthi (Brand San Reimo)

Bhan Kuah:
2 keping daging burger - cincang halus
Bawang besar - dimayang halus
1 sudu kecil madu
1/2 sudu kecil seasoning sause - kicap yg boh dlm daging burger tu
1/2 sudu kecil serbuk lada hitam
1/2 botol sos spagetthi (brand Kimball lagi sedap)
sedikit minyak
Daun sup utk hiasan

Buat camni :
1. Panaskan air sampai mendidih lepas tu masukkan Spagetthi smpai masak. *Spagetthi betul2 masak bila bila patahkan kt tgh dh x nmpak tepung & bila tos jgn siram air lagi. - ketepikan
2. Panaskan sikit minyak kemudian masukkan daging burger dan goreng sampai garing.
3. Bila daging dah garing, masukkan seasoning sos, madu dan bawang besar - kacau sebati.
4. Kemudian masukkan sos spagetthi dan serbuk lada hitam.
5. *Masukkan sedikit gula & garam jika perlu
6. Sedia utk hidang

X sia2 anda mencuba...SEDAPP!

2 comments:

ComeyBelako said...

wah...bestnya...terliuq tengok nih.

(",) Mdm Comey (,") said...

hehehe...tu baru tgk dh teliuq. yg merasa ni x tau la nk ckp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...