Kalendar Dcomey

Thursday, April 14, 2011

Jiran Tetangga

Dah seminggu aku kt umah baru ni....suasana tenang menjalani hidup sbgai surirumah sepenuh masa. Alhamdulillah...berada dekat dgn suami tercinta cukup membahagiakan aku.
Selama aku kt sini baru 3 org kenalan aku...hikhik (mesti korang ckp teruknya aku kn?). Ya laaa...aku kn suri rumah mithali so mana bleh kuar umah sesuka ati jer tanpa izin suami. Apa lagi klau nak gi "mesyuarat tingkap" @ CNN kn! << en suami murka dgn tabiat tu...so jauhkan! Tapi mmg aku pun x suka...lebih suka dok umah belek2 apa yg patut.
Ok meh cite pasal 3 org kenalan yg dh aku kenal tu... 
ce cite! ce cite!

Yg 1st tu...Zyla wife kpd Lokman (Laki dia ofcos la kwn keja laki aku). 
Kenal masa kami sesama gi buat pasport sini. jgn x tau ya uols..sesapa warga semenanjung nk stay kt sini lebih dr 3 bulan kena ada pasport sarawak (Internasional Pasport pun hanya bleh guna utk 3 bulan jer)

Pasport Terhad
Hmmm...dlm negara pun kena ada pasport kn? Biar la uols nk kata aku ni apa pun sbb mmg betul aku x tau pun semua ni.

P/s : Sesapa warga semenanjung yg nk stay kt sarawak ni ATAU sabah...x yah la korang susah payah buang duit gi buat pasport antarabangsa ya.

Ok...berbalik pada Zyla ibu beranak 3 ni...dia mmg peramah. Asalnya org Segamat, Johor. Hubbynya baru ditukarkan dari Butterworh ke Kuching. Kiut anak2nya...


Yg 2nd...Azza...jiran depan umahku. Dh 6 hari stay sini baru aku p bertandang kt umah dia.
Bertandang kenalan yg diizinkan en suami ya!
Aku goreng cucuq udang kering ja bawa p umah dia tanda berkenalan. Azza ni pun peramah juga nak plak dia org Alor Setar...lagi la ramah kn...Dia x byk keluar sbb dia mengasuh 3 org budak...mencabar tu! Ada gak dia tanya aku nk mengasuh budak x? adehhh...mampu ka aku? Bleh ke aku ni? uihhh...xde pengalaman x brani la aku...kang terabai lak budak tu kang.Buat masa ni blm trfikir lagi...hehehe

Yg 3rd...wifenya en Man (Laki aku ni x habaq lak nama dia apa tp katanya nama sama aku...ye ke? cam kompius jer laki aku ni). Depa dok 1 blok dgn aku tp depa kt atas. X dan nk cakap lama pun sbb aku dgn hubby nk kuar p bli barang. Tapi...ramah juga la depa tu. Insyaallah ada masa nnt bleh la gi jalan2 kt umah depa (Usul awal dari en suami ya!)

Insyaallah...dh lama sikit nnt ramai la aku kenal kat sini.

1 comment:

Cinderella said...

alhamdulillah.. dah ada kawan baru tu.. aku tumpnang gembira sebab hang gembira kat sana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...