Kalendar Dcomey

Tuesday, March 9, 2010

Taman Rempah Tropika

Assalamualaikum

Aku dah menetap di Penang ni dah hampir 9 tahun dah. Walaupun hanya menyewa di Seberang Jaya masih juga dalam negeri Pulau Pinang kan! 

Orang-orang Pulau Pinang ni, kalau masuk ke dalam pulau nu depa panggil yang seberang laut nu Penang...yang seberang sini panggil ikut kawasan la. Betoi dak? Kalau tak betoi minta ampun la nohh...

Suka aku dok penang ni sebab macam-macam ada dan yang paling best wajiblah banyak makanan yang aku rasa sedap ja di tekak ni. Bukti kesedapan tu boleh tengok dari pertambahan inci ni hah! Mula-mula sampai negeri ni..berat 47kg ja hokey! Now 9 tahun di sini berat dah lebih 60kg kot....kikiki


Tapi nama ja 9 tahun di bumi penang....taman rempah tropika pun aku tak pernah sampai. Jadi kebetulan sorang kawan dari JB mai penang nak jalan-jalan, boleh la pi jejak kaki ke Tropical Spice Garden.

Tiket masuk : RM 14.00 / seorang
Lokasi : Batu Feringghi, Pulau Pinang

Kat dalam taman  rempah tu ada beribu jenis pokok-pokok herba. Mula-mula jejak masuk je dah mula bau herba-herba yang menenangkan. Mula lah perut teringat nasi ulam


Dalam tu ada cafe, ada muzium dan ada tempat santai best tau! Yang paling best yang dekat kolam ada buaian kayu. Wahhh! Feeling-feeling princesa gitu!


Pada yang tak berapa kenal dengan herba-herba macam aku ni, elok lah membawa diri melawat sini ya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...