Kalendar Dcomey

Tuesday, July 29, 2014

Syurga kecil kami...

Assalamualaikum

Rumah sewa kami pun dah jumpa. Lokasi puntak berapa kauh dari tempat kerja incik somi. Terima kasih kepada suami sepupu Kak Pizah yang tolong carikan rumah untuk kami.

Urusan dengan tuan rumah pun dah selesai walaupun tuan rumah nun jauh di KL nu. Kunci rumah pun dah dapat...baru lah boleh mula mencuci rumah kami.


Keadaan rupa rumah sewa kami di Jerteh ni sebelum di cuci...sedih je tengok. Ya lah...rumah lama dah orang tak duduk kan. Dia punya tahap kotor tu boleh nangis la juga!

Tapi takpa, dapat rumah taman macam ni ok sangat dah rasa dengan sewanya yang sangat murah. Murah dari rumah sewa kami di Kudat nu...

Alhamdulillah...bila misi membersih semua dah selesai, dapat la kami pindah masuk rumah kami.


Ruangan depan rumah je belum berkesempatan nak mencuci lagi. Sakit ja mata tengok pokok-pokok menjalar tu.


Belakang rumah kami sangat lah banyak sekali hutan dan sampah sarap terbiar. Letih rasa mata yang memandang ni. Bila la nak bersihkan ni.

Barang-barang kami yang di Kudat pun belum sampai balik ke Terengganu lagi, jadi hidup la dengan sedaya mungkin dulu. Orang kata biar bersusah-susah dahulu...nanti senang kemudian kan!


Dari kampung ke Seberang Jaya...pastu ke Kuching pastu ke Kudat..akhirnya ke Jerteh juga baru gambar kahwin kami ni di framekan setelah tahun ke-5 kami kahwin. Hihihi...


Baru lah boleh feeling-feeling pengantin baru kan. Setiap hari mesti lah perasan pengantin baru kan..ya lah selagi ada nikmat hidup masih berdua.


Masa ni juga lah aku boleh tunjukkan skill menjahit aku...taraaa! Walaupun hanya dengan jarum dan benang je, siap juga tirai pintu gelap kami. Hebatnya!

Sekilas pandang barang-barang keperluan untuk kami menjalani hidup di bumi Jerteh ni. Nak membeli banyak-banyak pun nanti barang dari Sabah balik dah membazir pula kan.




Alhamdulillah....biar tak seberapa, sempurna juga hidup berumahtangga kami. Paling suka bila incik somi hadiahkan freezer ni yang menjadi idaman sejak di Sabah lagi.

With love
ItaComey

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...