Kalendar Dcomey

Thursday, October 18, 2012

Akhirnya...saya dah menuntut!

Assalamualaikum

Menuntut apa tu Cik Puan Dcomey? Menuntut yang HALAL okey...katakan TIDAK pada yang HARAM. Hahaha...konon-konon suspen lah sangat kan! Hikhik...

Alkisahnya...balik kg kali ni saya berpeluang mencedok lagi ilmu dalam dunia pembuat kek ni. Kali ni saya p cedok ilmu ROTI kat Kak Ty krazycakes pada 12-10-2012 bersama akak-akak lain yang memang dah otai-otai dalam dunia bakery ni.

Sukanya saya dah tahu asas buat roti bun yang sedap ini!


Sedikit petua : Untuk mendapatkan hasil roti yang comel, montel dan gebu...mula-mula sekali kena besarkan body cam saya. Hahaha... Betul ni! Tak caya ke???


Tengok saya dan sifu saya...2-2 comel kan?! Sebab tu lah hasil roti kami comel-comel.. Kan saya dah kata saya tak tipu dengan petua yang saya bagi kat atas tu kan.
Okey...dah tengok pengajar dan pelajar roti, jom kita tengok hasil-hasil roti yang kami blajar hari tu...

Roti ketam pintal...ketam memang rupanya bulat pe?! Kan..kan..

Roti ketam ketul..hahaha...suka-suka saya jer kasi nama ya! Ampun ya sifu...

  Roti sosej pintal..ada orang panggil sosej rama-rama. Apa-apa jer lah labu!

Roti pizza sosej

Roti stollen bun...tapi saya lebih senang panggil roti ulat bulu. hahaha...

Roti pintal cheddar cheese yang masin-masin manis gitu

Roti tuna yang sangat saya suka...sedap!

Roti peanut butter bunga...bukan saya sorang saja hasilkan roti ni dengan tak menjadi, tapi hampir kesemua tak menjadi. Hahahah...Apa kena lah dengan kita ni ya akak-akak seperguruan ku..hikhik

Roti kacang merah bunga

Okey...itu antara yang kami belajar pada hari itu. Best sangat dapat belajar dengan sifu dan akak-akak yang sporting saling membantu.

Makan tengahari yang disediakan pun memang sedap dan menepati selera tekak saya ni. Sejak bila plak tekak saya memilih? Bedal semua jer kan..hehe.


Ni hasil keseluruhan tangan magik kami...


Comel-comel kan pelajar-pelajar ini. Semua tu dah tokey-tokey besaq dah dalam industri ni. Saya jer yang baru dok menyuloq... Moga satu hari nanti saya pun boleh jadi tokey besaq gak. Insyaallah Amin...


Sambil pegi cedok ilmu tu, dapat juga hilangkan kempunan tekak ni nak merasa durian crepe. Dengan belian RM 10 dari Kak Ty...rasa cam tak puas jer makan sbb sedap sangat tauuuu!

Kepada semua kakak-kakak seperguruanku dan juga sifuku - Kak Ty, moga silaturrahim antara kita kekal erat. Insyaallah...

Buat pelanggan-pelanggan Dcomey...insyaallah jualan roti bun akan di buka nanti. Tungguuuuuu!!!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...