Kalendar Dcomey

Wednesday, July 25, 2012

Iftar hari ke-4

Assalamualaikum
Alhamdulillah dah 5 hari dah kita berpuasa hari ni. Kesihatan diri pun dah mula jadi baik. Bumi Kudat tengahari ni hujan-hujan jer. Tapi baguslah...boleh tarik selimut lagi..ngee..ngee. Menikmati hidup tanpa anak-anak lagi boleh la nak tarik-tarik selimut di tengahari kan...kalau dah ada anak nanti, jangan kau harap lah nak bersenang lenang bermalasan diri...

Ya Allah...ku rindukan tangisan seorang bayi. Ya Allah Ya Rabbi...Di bulan yang mulia ini, Kau makbulkan doa hambaMU ini yang tersangat inginkan cahayamata dari benih sendiri. Amin

Semalam bermanja-manja dengan chenta hati memujuk nak pergi merayap meninjau bazar ramadhan kat Kudat ni. Ya lah, nak juga tengok camne rupa bazar ramadhan kat sini kan. Dah kebetulan nak pergi pasar tamu beli barang dapur tu jadi chenta hati ok jer lah. Alaaa...bazar ramadhan sebelah pasar tamu tu jer..heheh. Apa de hal!

Membeli-membeli juga...air tangan isteri harus di sediakan juga untuk suami tercinta. Masak nasi on jer rice cooker dan biarkan. Lauk pula nasib baik dia cuma minta masakkan sambal sardin jer. Ketuk! Ketang! Ketuk! Ketang! Jadilah sambal sardin pantas sebelum bergerak ke bazar ramadhan.

Simple dan mudah keja saya!

Okey jom tengok tangkapan saya kat bazar ramadhan Kudat untuk juadah berbuka kami petang semalam...

Laksa 2 bungkus dari 2 gerai + laksam untuk chenta hati saya + laici kang

Tu je juadah yang memikat selera saya masa melenggang kangkung kat bazar ramadhan. Laksa tu mula-mula beli sebungkus jer tapi tengok isi dia alahai...sejemput jer RM 2.50! So beli lah sebungkus lagi untuk cukupkan saiz perut ni. Tapi...saya kecewa dengan kedua-dua laksa itu. Yang pertama kuahnya dah macam kuah semalam pastu yang kedua masam kuahnya melampau-lampau. Ya saya faham...puasa kan, tapi jangan lah meniaga sekadar nak dapat keuntungan jer tapi fikirkan kepuasan pelanggan. Laksam pula ok lah...Laici kang memang terbaik! 

Walaupun kecewa namun ku gagahkan jua abiskan kesemua laksa yang ada. Chenta hati awal-awal lagi dia dah cakap, bila dah makan jangan nak komplen bukan-bukan nak pula jangan di bandingkan dengan laksa buatan sendiri. Tapi saya tak termampu nak tahan juga diri ni...maka macam-macam lah komen saya ni. Ampunnn!

 Ini lah juadah berbuka kami semalam

Syukur alhamdulillah dapat berpuasa dengan sempurna dan berbuka dengan rezeki yang ada.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...