Kalendar Dcomey

Wednesday, November 23, 2011

Menuntut Ilmu Puffs

Kali ni pergi menuntut ilmu membuat Cream & Custard Puffs dengan sorang lagi sifu - Kak Nojie tokey kek kat Sg Petani.

 Cream dan custard puffs yang saya hasilkan dalam kelas hari tu sungguh membanggakan hati saya. Selama ni saya hanya tau makan jer tapi xde keberanian nak buat...Now saya dah tahu nak buat. Yeahhh!! Lompat tinggi-tinggi...

 Comel kan sifu dan anak murid 
(^_^)

Okey jom tengok apa yang saya belajar hari tu...
Dari menyukat bahan...mengadun hinggalah memasak bahan semua saya buat sendiri dengan tunjuk ajar sifu.

 Gigihnya saya menuntut ilmu

Hasil keras dari tangan saya

 Masa untuk membakar

Montel-montel macam saya jer..hahah

Step menggunting perut puff untuk masukkan cream dan custard

 Picit penuh-penuh

 Setiap gigitan penuh kenikmatan...sedap!

 Hasil berguru dengan Kak Nojie hari tu...sekotak puff yang comel-comel dan sedap.

 Rezeki saya pegi belajar hari tu...dapat makan RED VELVET dari dapur SPC

 Walaupun tanpa topping cream cheese..tetap habis juga sepiring

Kak Nojie siap tapaukan RV untuk saya bawa balik..Bonus! Tima kasih sis..

Tempahan untuk cream dan custard puffs DIBUKA SEKARANG!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...